Kas ir antioksidanti?


Tie neitralizē brīvos radikāļus dodot tiem jonus, kurus tie meklē. Tie apstādina nestabilās molekulas no veselo šūnu postīšanas. Organisms pats arī spēj saražot antioksidantus, bet ne pienācīgā (vajadzīgā daudzumā).

Cik daudz karotīnus lietot ikdienā?

Kā piemērs, Amerikas Lauksaimniecības departaments un Nacionālais onkoloģisko slimību institūts iesaka dienas devu 5-6 mg karotenoīdu (augu grupas pigmenti (alfa, beta karotīni;likopēns un citi).

To satur tikai viena ēdamkarote "Carotino" 14 gr.

AIDS

Daži citi pētījumi norāda, ka antioksidanti var palīdzēt AIDS vīrusu nēsātājiem. Pētnieki ir atklājuši, ka papildus Beta karotīna un Vitamīna E devas HIV nēsātājiem spēj kavēt slimības iestāšanos.

Kādos produktos sastopami anti-oksidanti?

Vitamīns C, Vitamīns E, Beta karotīns un selēns.
Antioksidantiem dabīgajos pārtikas produktos piemīt lielāka dziedējoša un aizsargājoša loma.

Beta karotīns sastopams sarkani oranžajos dārzeņos (burkāni, tomāti ) , zaļajās lapās.

Viens no nepārspējamiem antioksidantu avotiem ir sarkanā palmas eļļa "Carotino". Tā satur četrus dažādus antioksidantu tipus-Alfa un Beta karotīnus, Vitamīnu E un Koenzīmu Q10, kas tomēr nav tik spēcīgs kā vitamīns E un beta karotīns, tomēr Q10 spēj cīnīties ar brīvajiem radikāļiem.

Dažādi pārtikas produkti satur antioksidantus, bet visefektīvākie ir

Vitamīns C, Vitamīns E, Beta karotīns un selēns.